BEFRNL

Platform over hotelmanagement, inrichting en design in Vlaanderen
De weg naar succesvolle klantbeleving in hospitality
Le Sanglier (Durbuy): De open keuken en de afwisselende sferen in het culinaire restaurant La Bru’sserie zorgen voor een unieke belevenis.

De weg naar succesvolle klantbeleving in hospitality

In de hedendaagse hotelindustrie, waar concurrentie hevig is en gastervaring centraal staat, speelt interieurontwerp een cruciale rol. Inside heeft zich gepositioneerd als een belangrijke speler in deze sector, met op maat gemaakte en innovatieve designoplossingen die niet alleen esthetisch aantrekkelijk zijn, maar ook functioneel. 

Le Grand Verre (Durbuy): Een combinatie van conceptuele kunst, topgastronomie en prachtig decor.

Bij het Brugse Inside draait alles om het creëren van unieke en memorabele ruimtes. Hun filosofie is gebaseerd op het begrip dat een goed design meer is dan alleen uiterlijk, het gaat om het creëren van een ervaring en het vertellen van een verhaal. Elk project wordt benaderd met een frisse blik, waarbij nauw wordt samengewerkt met de klant om zijn visie en doelen te begrijpen en te realiseren.

Ian Meulemeester, co-founder Inside: “Het begint eigenlijk allemaal bij de ‘link’ met de klant, het stuk van het traject waar ik meestal de eerste contacten leg. We werken namelijk graag projecten uit die ook voor ons interessant kunnen zijn. We kijken bijna altijd eerst naar de ligging. Ook het feit of de klant al dan niet een concept voor ogen heeft, is niet onbelangrijk. Daar proberen we al meteen mee te denken en eventueel bij te sturen. We hebben meestal een goed zicht of een bepaald concept, gecombineerd met de ligging, al dan niet zou kunnen aanslaan. Ook het pand zelf leggen we onder ons vergrootglas. Is het geschikt en heeft het uitstraling genoeg? Is er plaats om alles te installeren – nieuwe technieken, dampkap, … – en is er parking aanwezig? Kortom, we hebben best wel een uitgebreide checklist voor we van start gaan. Denk ook aan het aantal couverts, personeel, …. Al dit levert natuurlijk op lange termijn enkel maar voordelen op voor onze klanten.”

Le Sanglier (Durbuy): De keuze voor hout, fluweel, messing, natuursteen en mozaïek dragen bij tot een authentiek, sfeervol en klassevol gevoel.

Creatie van mooie en werkbare ruimtes

“Onze corebusiness is alles wat te maken heeft met hospitality”, gaat Sven Meulemeester verder. “Dit in combinatie met nieuwe concepten creëren. En dat kan natuurlijk enkel in panden en op locaties die daarvoor geschikt zijn. Denk hierbij aan nieuwbouw, casco panden en panden waar we letterlijk (bijna) alles mogen strippen. Waardevolle elementen in het interieur die bijdragen aan het nieuwe concept zullen we uiteraard behouden. Want pas dan haal je maximaal rendement.”

“We luisteren naar de visie van de klant en dan kijken we welk concept daar het best bij zou passen. Want een volledig uitgewerkt concept is natuurlijk veel meer dan zomaar een moodboard van Pinterest-beeldjes. Door onze opgedane kennis kunnen we ontegensprekelijk meerwaarde bieden om de droom van onze klanten te realiseren. Maar we blijven wel altijd heel realistisch en kijken wat kan en niet kan. Want niet zelden is het echt puzzelen om de visie van de klant en de realiteit van de sector met elkaar te verzoenen. Totaalinrichting en hospitality, daar gaat het over. Het is dus niet alleen belangrijk dat een zaak er mooi uitziet, maar het moet ook werkbaar zijn. Denk hierbij aan personeel uitsparen, korte looplijnen, handige stockage, alles op de ideale plaats installeren, inclusief goed ingericht, … Want dat zorgt ervoor dat je als uitbater meer tijd aan je klant kan spenderen en dus ook de klantbeleving gevoelig stijgt. Daar staat of valt alles mee, en daar doen we het voor!” 

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details