Romantik® Hotels & Restaurants AG heeft met ingang van deze maand slagkracht aan haar netwerk van Nederlandse en Belgische hotels toegevoegd. Nu hotelier Govert Janzen zijn aandelen in Hotel Mondragon verkocht heeft, kwam hij beschikbaar om de van oorsprong Duitse hotelmarketingorganisatie te ondersteunen. Dat Janzen daarbij al vier jaar regio-voorzitter van de aangesloten Romantik® Hotels is – naast zijn ruim dertig jaar hotelierschap – een voordeel voor bestaande en nieuwe leden.
Thomas Edelkamp, CEO van Romantik® Hotels & Restaurants, begroet deze kans. “Met Govert hebben we een ervaren hotelier die ons in de belangrijke markten Nederland en België gaat ondersteunen. Belangrijk, omdat veel van onze Duitstalige gasten graag naar de bij ons aangesloten hotels in de Benelux reizen. Er zijn in deze regio gebieden waar Romantik® goed vertegenwoordigd is, maar nog meer gebieden waar wij aan de hand van onze data bewezen belangstelling voor hebben, echter nog geen vertrouwde Romantik® gastvrijheid kunnen aanbieden. Terwijl er prachtige hotelbedrijven zijn die kunnen profiteren van de toegevoegde waarde van een Romantik® lidmaatschap. Het is aan Govert om die bedrijven in kaart te brengen en hen te informeren over de kenmerken en voordelen van dat lidmaatschap.”
Janzen beaamt die kansen: “Met mijn eigen hotelorganisatie ben ik vijf jaar lid geweest van Romantik® Hotels. Elk jaar hebben we een groei in de aantallen Romantik gasten mogen meemaken. Daarnaast betekende het lidmaatschap een meerwaarde voor de kwaliteitsbeleving van mijn hotel. We zagen de gemiddelde besteding stijgen, en gasten spraken over hun verblijf met familie en vrienden. Die op hun beurt ook naar Zierikzee kwamen. We konden tijdens reserveringen de link met Romantik® registreren en zo bouwden we een community op binnen ons gastenbestand. De merknaam Mondragon werd mede hierdoor sterker en sterker, en dat straalde weer op andere gasten af.”
“Er zijn in Nederland en Vlaanderen nog een aantal bijzondere hotels die uitstekend bij Romantik Hotels passen,” vervolgt Janzen. Viersterren hotels die bij Vlaamse en Duitse gasten in de smaak vallen. En nog net dat zetje, middels het Romantik® label, nodig hebben om door te stoten. Zeker nu exploitatiekosten jaar op jaar flink stijgen, is het van belang om ook buiten het reguliere seizoen gasten te blijven ontvangen. En in België en Duitsland reizen mensen op andere tijden dan Nederlanders. Dat maakt verschil en Romantik weet die mensen te bereiken. Ik heb dat zelf mogen ervaren.”