Oplossing fungeert als commerciële ‘copiloot’ voor onafhankelijke hoteliers om omzet te maximaliseren
Lighthouse (voorheen OTA Insight), het grootste commerciële platform voor de reis- en hospitalitysector, heeft vandaag de release van Channel Manager aangekondigd. Binnen de sector is dit de eerste op AI gebaseerde oplossing die de prijsstelling, promotie en distributie van onafhankelijke hotels zal transformeren.
De aankondiging volgt op de recente overname van Stardekk en de integratie ervan in het Lighthouse-platform. Met deze innovatie wordt het kanaalbeheer voor onafhankelijke hotels geherdefinieerd door de welgekende beperkingen van statische prijszettings-, promotie- en distributietools aan te pakken.
Uitbaters, general managers en salesmanagers van onafhankelijke hotels waren tot nu toe aangewezen op aparte tools voor hun prijsstelling, promoties en channel management die onderling niet gekoppeld zijn en handmatig beheer vereisen. Deze verouderde processen en tools zijn omslachtig, tijdrovend en ontoereikend om te voldoen aan de snel veranderende behoeften van onafhankelijke hoteliers.
Lighthouse automatiseert de analyse van marktvraag, concurrentenprijzen, ontvangen reserveringen en optimale kanaaldistributie om zo te fungeren als ‘copiloot’ voor de omzet van onafhankelijke hoteliers.
Door prijsstelling, promotie en distributie te integreren in één enkel platform kunnen onafhankelijke hoteliers tijd besparen, betere beslissingen nemen over hun prijzen en het doorsturen van prijzen en promoties naar de belangrijkste OTA’s en andere kanalen automatiseren. Het eindresultaat is een hogere omzet, lagere distributiekosten en meer tijd om gasten te bedienen.
De grootste voordelen van het Lighthouse-platform voor onafhankelijke hotels zijn onder andere:
“We streven ernaar om de mogelijkheden van technologie voor de hospitalitysector te herdefiniëren”, zegt Sean Fitzpatrick, CEO van Lighthouse. “Lighthouse biedt het commerciële platform van de toekomst, gebouwd om onafhankelijke hoteliers te ondersteunen met de nodige oplossingen om hun inkomsten te verhogen, zodat zij kunnen blijven inzetten op het creëren van onvergetelijke gastervaringen.”
De oplossingen van Lighthouse voor onafhankelijke hotels zijn gemaakt om barrières weg te nemen en alle aspecten van prijs-, promotie- en distributiebeheer samen te brengen in één intelligent, geconnecteerd platform. Deze oplossing stelt zelfstandige hoteliers in staat om snel te reageren op veranderingen in de markt, in te spelen op nieuwe trends en uiteindelijk een hogere bezettingsgraad, omzet en winstgevendheid te realiseren.
Voor meer informatie over onze slimme Channel Manager voor onafhankelijke hoteliers, ga naar https://www.mylighthouse.com/ai-automation/channel-manager