Met verschillende tablewarecollecties en een uitgebreid aanbod aan decoratieve elementen speelt Fine Dining & Living in op de specifieke noden van elke horecazaak. Van creatieve designs over innovatieve materialen tot tijdloze ontwerpen: Fine Dining & Living combineert kwaliteit met finesse. Het bedrijf uit Geel is wereldwijd actief en laat zich inspireren door internationale culturen en eetgewoonten, voor een unieke ervaring in jouw zaak.
Al meer dan dertig jaar staat Fine Dining & Living, vroeger gekend als Aerts nv, voor een kwalitatief en divers aanbod van servies en toebehoren voor horeca en retail. Vroeger was het bedrijf uit Geel vooral gekend voor kwalitatief wit porselein, de laatste jaren, met succes, ook in het gekleurd porselein. Fine Dining & Living is actief in zo’n veertig landen en neemt deel aan toonaangevende beurzen en evenementen, waaronder Maison&Objet, Host Milano, Ambiente en ook Horeca Expo in Flanders Expo Gent. Met drie verschillende horecamerken speelt Fine Dining & Living in op de specifieke noden van elke klant en streeft ernaar de eetbeleving zo fijn mogelijk te maken. “De merken Fine2Dine, BonBistro en CHIC hebben elk een eigen doelpubliek en staan dus volledig los van elkaar”, legt marketing- en communicatiemedewerker Lynne Verrydt uit. “Binnen elk merk lanceren we meerdere collecties. Of je nu eigenaar bent van een sterrenrestaurant, een bistro of een hotel, bij ons vind je sowieso je gading.”
Daarnaast focust Fine Dining & Living ook op het creëren van een unieke woonbeleving. “Met S|P Collection bieden we een brede waaier aan producten aan, waaronder vazen, kussens, spiegels en klein meubilair, zoals bijzettafels en open kasten. Dit merk richt zich op particulieren die thuis het boetiekhotelgevoel willen ervaren. Daarnaast is S|P Collection ook bij boutique hotelletjes in trek.”
Binnen de tablewaremerken valt Fine2Dine op door zijn frisse, creatieve insteek. De collecties zijn uitsluitend uit porselein vervaardigd en het merk volgt trends op de voet om in te spelen op de nieuwe tendensen in de markt. Kwaliteit en design staan hierbij voorop. “Met Fine2Dine mikken we vooral op restaurants en hotels die een hoogwaardig product zoeken dat een originele toets brengt naar hun zaak”, benadrukt Lynne. “De reeks Umi weerspiegelt perfect dit on trend gehalte: beïnvloed door de Japanse keuken combineert Umi zachte en sterke texturen met donkergroene en -blauwe tinten.”
Zijn unieke designs zijn niet het enige waarmee Fine2Dine uitblinkt. “Voor specifieke collecties bieden we een chipgarantie van twee jaar, die ‘edge chipping’ dekt. Voor een maximale gemoedsrust bij onze klanten.”
Met BonBistro heeft Fine Dining & Living een merk in huis dat specifiek inspeelt op bistro’s. Lynne: “Waar Fine2Dine zich profileert als high-end, is BonBistro iets toegankelijker, zowel wat prijsklasse als stijl betreft. De collecties zijn speelser. Als materialen gebruiken we hoofdzakelijk porselein. Door het gebruik van speciale technieken, zoals digital printing, slagen we erin de kosten te drukken zonder in te boeten op het design. Eind oktober komt de nieuwe reeks Solido op de markt: een frisse collectie met een geribbelde structuur die een extra dimensie toevoegt aan elk stuk.”
Tot slot is CHIC, ook wel gekend als CHIC Tableware, een merk dat tijdloze elegantie naar je tafel brengt. Met elegante kleuren, zoals wit, zwart of goud, en unieke vormen zijn de collecties van CHIC ontworpen voor premium restaurants. “In een sterrenzaak mag het bord niet te veel afleiden, maar moet het wel een mooi canvas zijn, die de eetervaring tot een hoger niveau tilt. Perla is daar een goed voorbeeld van: deze iconische collectie combineert natuurlijke schoonheid met nieuwe invloeden.” De borden worden vervaardigd uit SiloxiHT, een unieke mix van hoogwaardige materialen. Hierdoor zijn ze bijzonder sterk, slijtvast en uiterst licht. “Door de combinatie van het duurzame karakter en de fijne uitvoering werken chefs en zaalpersoneel heel graag met CHIC.” ■
Neem dan rechtstreeks contact op met Fine Dining & Living.
Contact opnemen