In onze moderne wereld is fitness meer dan luxe. Het staat symbool voor gezond en eigentijds leven. Frequente reizigers en zakenmensen vinden de beschikbaarheid van fitnessfaciliteiten in hotels een absolute must. Het stelt hen in staat om hun routine te handhaven, stress te verminderen en hun welzijn te bevorderen.
Sinds de oprichting in 1983 heeft Technogym zich ontwikkeld tot een wereldleider op het vlak van fitness, wellness, sport en gezondheid. Met focus op technologie, design en kwaliteit biedt Technogym een compleet ecosysteem van slimme fitnessapparatuur, digitale diensten, trainingsinhoud en apps. Deze stellen elke gebruiker in staat om altijd en overal toegang te krijgen tot een volledig gepersonaliseerde work-outervaring.
Voor hotels blijft design aan belang winnen als het op klantenervaring aankomt. Technogym anticipeert hierop via een luxe-uitstraling die naadloos aansluit op de ambiance van high-end hotels. Het designteam van Technogym helpt bij het inrichten van fitnessruimtes, waarbij rekening wordt gehouden met de beschikbare oppervlakte, de beste plaatsing van apparatuur, de uitstraling, de sfeer, enzovoort.
Dit proces start met een gedetailleerde ruimteanalyse. Hoeveel vierkante meter is beschikbaar? Hoeveel kamers moeten er worden ingericht? Hoe kan de apparatuur het beste worden gepositioneerd om een optimale gebruikerservaring te garanderen? Op deze en heel wat andere vragen worden heldere antwoorden geformuleerd. Die opmerkelijke aandacht voor detail maakt dat de fitnessruimtes zowel functioneel als esthetisch uiterst aantrekkelijk zijn.
Wat Technogym onderscheidt, is het geavanceerde ecosysteem dat gebruikers wereldwijd toegang geeft tot hun data en content. In een tijd waarin connectiviteit en digitalisering floreren, presenteert Technogym via een eigen platform de mogelijkheid om trainingsgegevens te synchroniseren. Zo heeft elke klant, waar dan ook ter wereld, toegang tot persoonlijke work-outs. Dit maakt het voor reizigers eenvoudiger om hun fitnessroutine vol te houden, ongeacht waar ze zich bevinden.
Technogym richt zich op het hogere segment van de markt. Dit betekent dat ze graag en vaak samenwerken met luxehotels en resorts. Alle formules zijn mogelijk en variëren van een volledig fitnesscentrum binnen het hotel tot gepersonaliseerde wellnesspakketten die gezonde lunchopties en yogalessen omvatten.
Technogym ontzorgt en speelt in op trends door nog meer op maat te werken. Voor hotels kan dit betekenen dat er een tas met fitnessmaterialen in elke kamer wordt geplaatst of dat er een anti-jetlagprogramma wordt aangeboden voor internationale gasten. Het is via deze creatieve oplossingen dat hotels iets extra kunnen toevoegen aan de ervaring van hun gasten.
Statistieken tonen aan dat een aanzienlijk percentage van hotelgasten actief op zoek is naar fitnessfaciliteiten, wat aantoont dat de vraag naar deze diensten reëel is. Technogym kiest resoluut voor een holistische benadering van gezondheid en wellness. Dit omvat naast fitness heel wat andere aspecten die hierop inspelen. Denk aan anti-jetlagprogramma’s en persoonlijke wellnessreizen. Alles wat het verblijf van hotelgasten aangenamer kan maken, komt in aanmerking. Door in te spelen op de groeiende trend van gezondheid en welzijn kunnen hotels zich echt onderscheiden van de concurrentie en zo extra waarde en beleving bieden aan hun gasten.
Met een combinatie van technologie, design en een diepgaande focus op luxe en high-end stelt Technogym hotels in staat hun gasten een ongeëvenaarde fitness- en wellnesservaring te bieden. Door samen te werken met hoteliers en hun management, en hen te begeleiden in het creëren van de perfecte fitnessruimte, blijft Technogym de lat elke dag opnieuw hoger leggen in de industrie. Of het nu gaat om een compleet uitgerust fitnesscentrum of gepersonaliseerde wellnessoplossingen, Technogym garandeert dat elke hotelgast kan genieten van een premium fitnesservaring, en dat over de hele wereld.