Is er een eenvoudige manier om je hotel aantrekkelijker te maken of de prijs van je kamers te verhogen? Kleinschalige wellnessupgrades zijn het antwoord. Met een sauna, infrarood- of stoomcabine in de kamer of toegang tot privé fitness- en wellnessfaciliteiten in je boetiekhotel bijvoorbeeld. “Wij adviseren hotels hoe ze met beperkte ruimte toch een luxueuze ervaring aan hun klanten kunnen aanbieden”, vertelt Marjolein Nijs, managing director bij Gervi.
Na een heerlijk stadsbezoek of een drukke dag met vergaderingen ‘thuiskomen’ in je hotelkamer en nog even in de sauna springen: daar heeft een klant wel iets extra voor over. Suites met wellnesstoestellen en boetiekhotels met privé spafaciliteiten doen het dan ook goed. Daar hoef je gelukkig geen grote ingrepen voor te doen in je hotel. “Een grote kamer naar een suite met sauna, stoom- of infraroodcabine of een leegloopbad met massageopties upgraden eenvoudig. Het toestel plaats je in of naast de badkamer. Zo kan je de kamerprijs verhogen en merk je al snel dat het aantal reservaties van je premiumkamers toeneemt”, vertrouwt Marjolein Nijs, managing director bij Gervi, ons toe.
Een andere optie is een compacte wellnessruimte die je gasten kunnen reserveren. “Een spa die continu gebruikt wordt, brengt enkele nadelen met zich mee. Zo moet het al om een grotere ruimte gaan met verschillende toestellen”, somt Marjolein op. “Bovendien komt er meer wetgeving bij kijken. Wil je bijvoorbeeld een zwembad plaatsen, dan moet dat in overeenstemming met de milieubepalingen van VLAREM. Voor sauna’s, stoom- en infraroodcabines of een combinatie van die toestellen geldt dat niet.”
Dit type kleinschalige spafaciliteiten wordt vaak gecombineerd met een fitness, douche- en omkleedruimtes. “Meer en meer boetiekhotels investeren hierin. Fysiek bewegen en ontspannen vormen samen één welzijnsverhaal. Hoteliers kunnen voor de volledige inrichting van hun wellness bij Gervi terecht. Want vergis je niet, toestellen die voor de private markt geproduceerd zijn, installeer je niet zomaar in hotels.” Niet alleen zijn ze niet gemaakt voor continu gebruik, het is ook belangrijk om de bediening en technische ruimte af te schermen van gasten. Enkel personeel mag hieraan komen. Extra functies zoals automatisch opgieten in een sauna zijn mooi meegenomen. Zo hoef je geen personeelslid klaar te hebben staan om de sauna op te gieten, maar worden water en aroma’s automatisch op de oven verstoven.
Gervi specialiseert zich al sinds 1985 in wellnessartikelen voor thuis en voor professionals. Je kan bij hen terecht voor advies, installatie en zijn dienst na verkoop. Marjolein: “Samen met de eigenaars kijken we welke ruimte beschikbaar is en hoe we die zo optimaal mogelijk kunnen inrichten. We realiseren unieke saunacreaties en ontwerpen steeds iets dat past bij de stijl van het hotel. Voor fitness vertrouwen we al jaren op de expertise van Technogym. We tekenen de ruimte uit en houden ook rekening met de ventilatie en de juiste temperatuur, zowel voor de spa als fitnessruimte. Dat gieten onze ontwerpers in een 2D- en 3D-visualisatie voor we overgaan tot installatie.”
Ook wanneer je spafaciliteiten in gebruik zijn, is Gervi er nog voor je. Zowel onderhoud als herstellingen voert de specialist uit. “Een defect in een hotel heeft een hoge urgentie: je klanten rekenen op je wellness. Daarom krijgen die steeds prioriteit in onze planning. Zo kan je als hotellier op je beide oren slapen en geeft je wellness je geen extra stress.”
Neem dan rechtstreeks contact op met Gervi.
Contact opnemen