De covidpandemie zette de hotelsector aan om hun aanbod te herdenken en om de organisatie van een hotel zo dicht mogelijk te laten aansluiten bij de nieuwe behoeften van klanten. Digitalisering maakt het mogelijk om technische oplossingen te implementeren die elk hotelverblijf personaliseren, met Screen Services als partner. Zodra je een hotel binnenwandelt bieden ze betrouwbare, geoptimaliseerde en geconnecteerde oplossingen. Van uitrol tot monitoring.
We leven in een geconnecteerde wereld, zoveel is zeker. Iedereen wil op elk moment toegang hebben tot sociale netwerken, e-mails, series, … Zowel thuis als op verplaatsing. We zetten technologische hulpmiddelen en internetcommunicatie in op een sterk gepersonaliseerde manier. Dat is ook zo voor de gemiddelde hotelgast. Screen Services bouwde de afgelopen jaren een sterke reputatie op als toonaangevend bedrijf in de installatie van krachtigegeconnecteerde oplossingen op maat. Ze worden hierin ondersteund door Passman, Frankrijks grootste leverancier van wifi- en multimediadiensten voor de hotelsector. In de Benelux telt Screen Services zo’n 1.500 tevreden klanten.
“Hotelgasten zoeken een unieke ervaring en die start bij het onthaal”, zegt Juliette Châron, CEO van Screen Services. “De nadruk ligt op personalisatie vanaf het eerste contact bij het inchecken. Aan de receptie gebeurt dat steeds vaker mobiel en zonder balie. Onthaalmedewerkers hanteren tablets en gasten raadplegen tijdens het wachten berichten via keuzemenu’s. Ze scrollen door het restaurantmenu, de beschikbare diensten en activiteiten zoals de wellness- of fitnessruimte of het aanbod van nabijgelegen partnerbedrijven. De medewerkers updaten deze informatie en laden foto’s op. Ons team van grafisch ontwerpers ontwikkelt de inhoud op basis van de huisstijl van het hotel. Dat is een win-win, zowel voor je gasten als voor je personeel.”
Een wifiverbinding moet in het volledige hotel betrouwbaar zijn en optimaal werken. Zodra de gasten het hotel binnenkomen, willen ze verbinden met het internet. “Afhankelijk van de grootte van het hotel installeren we digital signage-schermen op de verdiepingen, in de wellness- en in de fitnessruimte”, zegt Juliette Châron. “Wifi wordt door ons tot in de kamers gerouteerd met voldoende bandbreedte om in te spelen op de behoeften van de gasten en afgestemd op de hotelfaciliteiten. Zo verloopt elk seminarie of elk verblijf probleemloos. In de kamers kijken gasten namelijk net als thuis graag naar hun favoriete programma’s. Op tv, maar ook via een Chromecast, Amazon Prime, Netflix, YouTube, … Dat kunnen ze in alle visueel comfort op een groot scherm, zonder dat hoteliers hoeven te betalen voor extra kanalen.”
Screen Services garandeert honderd procent hoogwaardige technologische oplossingen tegen een maandelijkse kost per kamer. Daarin zit ook 24 op 7 technische ondersteuning. Bovendien kunnen hoteliers voortaan een beroep doen op een nieuwe geconnecteerde service: energiebesparing. Juliette Châron: “Na jaren van onderzoek en een jaar met pilootprojecten ontwikkelden we een energiezuinige oplossing speciaal voor hotels. Geen vervelende werken, enkel de installatie van de Zigbee-software. Eenvoudig uitgelegd: we denken in drie scenario’s met een onbezette kamer, een bijna-bezette kamer en een bezette kamer. Verschillende sensoren voor de aanwezigheid in de kamer, aan de ramen, aan de thermostaat, … laten de temperaturen in de kamer geleidelijk aan verhogen of verlagen. Zo genieten gasten altijd van de ideale temperatuur tijdens hun verblijf. Ze stellen hun voorkeurstemperatuur in, maar even goed gaat de airconditioning uit wanneer ze het raam openen of wordt die geactiveerd wanneer het te warm is. Dit levert energiebesparingen van twintig tot dertig procent op.”
Als volwaardige partner staat Screen Services ook klaar met praktische uitbreidingen voor de backoffice van hotels. Zo zet je een goede wifiverbinding in ten dienste van het personeel aan de balie, in de keuken, in de kantoren, in functie van het voorraadbeheer, … “Natuurlijk speel je zo in op de moderne noden en ga je toekomstgericht tewerk. De normen voor voorraadbeheer veranderen om de vier jaar en daar moet je natuurlijk aan voldoen”, vertelt Juliette nog. “In de praktijk moet de installatie om de zes tot acht jaar worden herzien. Vanuit Screen Services raden we aan om zeker niet langer dan die periode te wachten. Betrouwbare wifi is hoe dan ook de basis.”