De zelfstandige elektriciteitswinkel van de familie Engels is vandaag uitgegroeid tot een gerenommeerde groep met drie divisies: Aankooporganisatie en Electrogroothandel D. Engels, Thermo Comfort en Engels Surfaces. Terwijl eerstgenoemde entiteit de professionele dealer adviseert en ondersteunt op het vlak van vrijstaande en inbouwhuishoudtoestellen en witgoed, focust Thermo Comfort op HVAC-producten en energiebesparende oplossingen en is Engels Surfaces exclusief invoerder en verdeler van solid surface. De kwaliteitsproducten van diverse A-merken, persoonlijke aanpak en ontzorging, een nauwgezette projectopvolging, een ongekende service en (gratis) opleidingen aan klanten zijn de hoekstenen voor het succes.
Aankooporganisatie D. Engels is een bekende verdeler van de meest uiteenlopende elektrische toestellen om projecten van het gewenste comfort te voorzien. Naast de groothandel omvat de groep twee aankooporganisaties. Electroservice is een netwerk van gespecialiseerde elektrozaken, terwijl Electrocook staat voor een uitgebreid netwerk van professionele keukenbouwers, maatwerkers en interieurspecialisten. Ze behouden allemaal hun zelfstandigheid, maar kunnen terugvallen op de aankooporganisatie om de eindklanten de best mogelijke service te garanderen. Een team van commerciële binnen- en buitendienstmedewerkers staat dagelijks klaar om professionele dealers te adviseren over trends en nieuwigheden, te begeleiden bij de aankoop van toestellen en te ondersteunen bij eventuele na-service.
“We werken al jaren heel nauw samen met meer dan 65 leveranciers/partners, waardoor men op een heel breed assortiment van merken en toestellen kan terugvallen. Via een persoonlijke webshop kunnen partners toestellen en accessoires met eigen aankoop- en consumentenprijzen opzoeken, inclusief alle promoties. Ze vinden er catalogi, technische fiches, energielabels en gebruiksaanwijzingen, kunnen eenvoudig bestellingen plaatsen en continu openstaande orders, offertes, facturen en serviceformulieren raadplegen”, licht sales director Jo De Plecker toe. “Alle erkende partners dragen het Electrocook Quality Label, wat garant staat voor de keuze uit alle topmerken, persoonlijke advies en een snelle service en dienst-na-verkoop.”
Engels Surfaces is invoerder en verdeler voor België en Luxemburg van solid surface van de merken HI-MACS, GETACORE, VARICOR en ENGELS SOLIDS. Solid surface wordt gebruikt in tal van toepassingen, zoals keukens, badkamers, winkelinrichting, hotelruimtes en zelfs in medische omgevingen en op gevels. “Het is een ijzersterk, naadloos te vormen, onderhoudsvriendelijk en duurzaam materiaal, dat heel vaak gebruikt wordt voor werkbladen en spoelbakken in keukens”, vertelt Daniël Floren, sales en technical manager van Engels Surfaces. “Deze collecties omvatten een aantal betoverende en spraakmakende dessins, zoals decoren met levendige aders, subtiele glitters en eigentijdse unikleuren, en oppervlakken met fijne en grovere deeltjes die de beleving van glas, graniet of zandsteenkorrels geven. Op die manier biedt dit gamma opportuniteiten voor interieurarchitecten, interieurbouwers en bouwheren om unieke concepten te realiseren.”
De Engels Group steekt veel tijd en energie in het adviseren en informeren van verschillende doelgroepen: elektropartners, HVAC-specialisten, architecten, interieurbouwers, schijnwerkers, …. Zo organiseert Engels Group op regelmatige tijdstippen opleidingen, thema-avonden en netwerkevents. Op deze locatie bevindt zich trouwens ook een magazijn van 14.000 vierkante meter, vanwaar dagelijks twaalf eigen vrachtwagens richting de klanten vertrekken.
“Met The Hub hebben we in hartje Antwerpen een bijkomende inspiratie- en designhotspot, waar onze solidsurfaceproducten in combinatie met passende materialen getoond worden. Architecten en schrijnwerkers krijgen er ook vakkundige uitleg over de eigenschappen en mogelijkheden”, geeft Daniël Floren aan. “Daarnaast organiseren we verwerkingsopleidingen voor solid surface, nuttig voor onder meer productontwikkelaars, houtverwerkers en schrijnwerkers. Kortom: we ontzorgen onze partners voor alle divisies volledig, waardoor ze zich enkel op hun corebusiness moeten focussen.”