BEFREN

Platform on hotel management, interior design and design in Flanders
Europees debuut met opening Motto by Hilton
De hoge plafonds en luxe materialen zijn in een duurzaam jasje gestoken.

European debut with opening Motto by Hilton

Gevestigd in de Oude Spaarbank in Rotterdam, opende Motto by Hilton op 11 november de deuren voor gasten. Deze franchiseovereenkomst tussen Hilton en Borealis Hotel Group levert 108 kamers op in de levendige buurt ‘De Meent’, vlakbij station Blaak. Motto by Hilton is dé plek waar locals en hun parels te vinden zijn. Hotelvak sprak met Nicolette Korstanje, general manager in het hotel.

“Hilton opent met Motto een franchise. In samenwerking met de Borealis Hotel Group, zetten ze zo hun jarenlange ervaring in hotelopeningen voort. Het is fijn om deze back-up te hebben”, opent Korstanje het gesprek. “Het hotel zit in een prachtig historisch pand. Elementen hiervan zijn in de inrichting verwerkt. Daarnaast willen we een plek creëren waar mensen elkaar ontmoeten. Bij binnenkomst zie je als eerste de levendige benedenverdieping. Yonique concept heeft voor de hotelgasten een Grab & Go met coffee experience neergezet, met een ontbijtconcept en in de gemeenschappelijke ruimte een All Day Dining. Deze gaat open onder de naam MOST”, vertelt Korstanje enthousiast.

“De favorieten van locals kom je ook tegen in het menu. Zo kun je Rotterzwam bitterballen bestellen. Van koffie tot een cocktail, de hele dag kunnen gasten hier terecht.”

De hoge plafonds en open badkamers geven de kamer ruimte en luxe.

Europees Debuut Motto by Hilton

Met de opening van het hotel maakt Hilton een Europees debuut. “Borealis en Hilton hebben destijds het eerste Hampton hotel geopend in Nederland en zetten dit met Motto by Hilton voort in EMEA. We richten ons op de jongere zakelijke markt, net als op gezinnen en vriendengroepen die willen reizen. Als hotel vertellen we gasten ook graag waar je de lokale schatten vindt.”

Locals kunnen aan de grote tafel werken en elkaar ontmoeten.

Op maat gemaakte fietsen door mensen met een beperking 

“Uniek aan het hotel is de mix tussen lokale samenwerkingen, duurzame materialen en de hoge kwaliteit. Zo komen er bijvoorbeeld toffe fietsen, die door mensen met een beperking op maat gemaakt worden. Motto by Hilton vindt hergebruik van materialen belangrijk én wil zich inzetten voor de community.”

“Ook in de kamers komt dit terug. Er zijn katoenen waszakjes en de verpakkingen van de zeep zijn van haver gemaakt.” Het gaat dan om duurzame materialen met de kwaliteit waar Hilton om bekend staat. Dat is wat de designers meegenomen hebben in het ontwerpproces.

Met restaurant Pesca ervaren gasten een belevenis, zoals met het vistheater.

Combinatie van kamers

“De hoge plafonds in de kamers bieden veel ruimte. Gasten kunnen meerdere kamers boeken, die aan elkaar te linken zijn. Liever een woonkamer erbij? Dan is de flexkamer ideaal. In totaal kunnen er op deze wijze 14 kamers op rij gecombineerd worden.”

“Hoewel de kamers een kleine voetprint hebben, voelen ze ruim. De open badkamer versterkt dit. Reizigers zijn op zoek naar kwaliteit. Als je in de kamer bent, moet je dit ook ervaren.”

Hotel Motto by Hilton is een ontmoetingsplaats voor locals en hotelgasten.

“Naast duurzaamheid is het hotel in een hip jasje gestoken. Gasten kunnen via de QR-code contact opnemen met de receptie. Ook het inchecken gaat per telefoon. Daarnaast verwachten we dat gasten juist erop uit willen, om de lokale parels van Rotterdam te beleven. Dus na een warme douche op de kamer, willen de gasten kunnen genieten van een heerlijk vers ontbijt bij MOST waarna ze op avontuur gaan in de stad”, aldus Korstanje.    

"*" indicates required fields

Send us a message

This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details

Kunnen we je helpen met zoeken?