Klanten goed helpen is een vak, en dat vak beheerst IT-specialist VSA uit Assen als geen ander. De klantbelofte van VSA staat dan ook prominent op de website: wie voor ons kiest, kiest voor gemak, veiligheid en zekerheid. Accountmanager Coen Pots licht de toegevoegde waarde van VSA toe: “We weten wat er speelt bij de klant èn in de markt. Voor hotels zien wij automatisering als meerwaarde, niet als kostenpost.”
Al meer dan 25 jaar zorgt VSA voor IT-oplossingen die hotels optimaal ondersteunen. Coen Pots kopt meteen in: “Dat kun je slechts bereiken met een hoog kennisniveau. We kennen onze producten en diensten door en door en zijn continu bezig met innovatie. We stoppen niet voordat we exact weten wat de toegevoegde waarde van een IT-oplossing voor een hotel is. Dat kun je pas goed beoordelen als je ziet wat het in de praktijk doet. Met die blik kijken we nu onder andere naar
Artificial Intelligence.”
Als IT partij is het essentieel om een goed beeld te hebben van de verwachtingen van de hotels. “Met ons team proberen we de verwachtingen te overtreffen door ons goed te verdiepen en de regie te nemen. Bij het ontwerpen van een wifi-netwerk doen wij bijvoorbeeld eerst een wifi site survey. In het surveyrapport – dat is gebaseerd op accurate metingen in alle ruimtes, van kamers tot terras – kunnen we de best mogelijke wifi-dekking garanderen. De hotelier krijgt een geïntegreerd totaalaanbod gepresenteerd en wordt daarmee volledig ontzorgd.”
Ook bij nieuwe klanten ziet VSA het vanzelfsprekend als opdracht om een optimale IT-omgeving te creëren die bijdraagt aan een betere gastbeleving. De IT-specialisten doen dan ook geen concessies op kwaliteit en gebruiksvriendelijkheid, aldus Pots. “Wij staan achter de producten en diensten die we aanbieden. Als een bepaald IT-systeem een hoge storingsgevoeligheid heeft, maken we dat altijd bespreekbaar.” De 100% transparantie in de dienstverlening wordt bijzonder gewaardeerd door klanten. Pots is er helder over: “Onze service en dienstverlening is altijd zichtbaar voor onze klanten via een klantenportal. Ze kunnen zelf storingen melden en opvolgen en daarnaast is alle dienstverlening inzichtelijk. Op aanvraag zorgen we voor overzichten op maat van de hard- en software. Een klant kan precies zien wanneer de pc’s en switches zijn aangeschaft, evenals het aantal, de leeftijd en de beveiliging.”
In de manier van werken worden alle klanten van VSA gelijk behandeld, of het nu om een boetiekhotel of een grote keten gaat. “We zeggen wat we doen en we doen wat we zeggen. Met eer en geweten zetten we ons in om de gemaakte afspraken na te komen. Klanten kunnen rekenen op 24/7 dienstverlening en de telefoon wordt altijd door een IT-specialist opgenomen. Als de nood hoog is, dan pakken we het probleem gegarandeerd op. We snappen maar al te goed dat je een hotel niet kunt stilzetten.” De focus op kwaliteit, betrouwbaarheid en transparantie betaalt zich uit in de opbouw van lange-termijnrelaties, zegt Pots. “We weten waar we voor staan en blijven daar trouw aan. We hebben veel loyale klanten en we kennen ze goed. Onze eerste klant van meer dan 25 jaar geleden is nog steeds bij ons.”
Een onderwerp dat momenteel actueel is, is hotel-tv. VSA biedt dit aan als totaaloplossing. Pots: “We zien hotel-tv als verbreding van onze portfolio. Wij kunnen dit inrichten en beheren zoals de klant het wenst. Met een goede server kun je dit zo koppelen aan het reserveringssysteem dat de gegevens van de gasten gegarandeerd veilig zijn. Ook zaken als bring your own device, wifi-telefonie, QR-codes om te kunnen streamen en dergelijke kunnen we moeiteloos inrichten. Alles uiteraard conform de regel-
geving voor gegevensbescherming.”