BEFREN

Platform on hotel management, interior design and design in Flanders
Van professionele schoonmaak naar onvergetelijke hotelervaring
De eigen gemotiveerde en opgeleide medewerkers van Group-f geven dagelijks het beste van zichzelf.

Van professionele schoonmaak naar onvergetelijke hotelervaring

Een onvergetelijke hotelervaring start met een frisse en schone hotelomgeving. Tevreden gasten ervaren een wow-effect wanneer ze in hun kraaknette hotelkamer arriveren. Een piekfijn gereinigde omgeving zorgt ook voor een unieke totaalbeleving waarmee een hotel het verschil kan maken. We gingen op bezoek bij twee Van der Valk Hotels, waar gemotiveerde medewerkers van Group-f Cleaning & Hospitality dagelijks professioneel schoonmaken.

Hoteleigenaars en -medewerkers moet je uiteraard niet overtuigen van de voordelen van een fris en schoon hotel. Een nette hotelomgeving draagt bij aan de uitstraling van het pand en het comfort van gasten en bezoekers. Via de nodige expertise en de juiste materialen en middelen draagt een professioneel schoonmaakteam bij aan een schoon hotel en de bijhorende gastenbeleving.

Een professionele uitstraling, comfort, gezondheid en algemeen welzijn van de gasten: het schoonmaakbedrijf Group-f uit Kontich is al vele jaren de vertrouwde partner voor de hospitalitysector om deze doelstellingen te realiseren. “Met Group-f gaan we voor een dienstverlening op maat van elk hotel, zodat eigenaars en medewerkers maximaal kunnen focussen op een optimale dienstverlening voor hun gasten”, zegt Kris Calle, Chief Commercial Officer. “Met een gedreven heldenteam van eigen vaste medewerkers zetten we in op drie pijlers: duurzaamheid, opleidingen en kwaliteit.”

Via de combinatie van schoonmaakdiensten en facilitaire ondersteuning biedt Group-f elk hotel maximale ontzorging en kostenefficiëntie.

Totaalaanpak in schoonmaak

Als marktleider in de hotelsector garandeert Group-f een totaalaanpak op maat van de noden, timing en budget van elke klant. “Omdat we schoonmaakdiensten combineren met facilitaire ondersteuning, bieden we elk hotel maximale ontzorging en kostenefficiëntie”, bevestigt Kris. “Naast klassieke schoonmaakactiviteiten kan een klant bij ons ook terecht voor gespecialiseerd vloer- en tapijtreiniging, ramenwassen, gastenwas, klusjesservice en sanitaire benodigdheden. We streven altijd naar een duurzame samenwerking met onze opdrachtgevers.”

Duurzame dienstverlening

De term ‘duurzaamheid’ is gevallen en dat is bij Group-f geen loos begrip. Kris legt uit hoe het schoonmaakbedrijf deze doelstelling in de praktijk omzet. “In onze keuze van schoonmaakproducten en -middelen staat het milieu centraal. Zo werken we met ecologische producten, die onze leveranciers in bulk aanleveren. Ook op het vlak van veiligheid en welzijn laten we niets aan het toeval over: al onze medewerkers krijgen de nodige persoonlijke beschermingsmiddelen en ondersteuning in ergonomisch werken. Onze eigen gemotiveerde en opgeleide medewerkers geven dagelijks het beste van zichzelf. Ook met hen bouwen we elke dag aan een duurzame en langdurige samenwerking. Respect voor al onze medewerkers die hun taken vol passie uitvoeren.”

Hospitality Academy

Tevreden en gemotiveerde medewerkers aantrekken en aan boord houden. Dat is vandaag een van de grote uitdagingen binnen Group-f. “Binnen ons bedrijf investeren we in onze eigen medewerkers. Ik beschouw hen als onze echte helden, want door hun werk dragen ze bij tot een positieve gastenbeleving. Met onze Hospitality Academy bieden we meer dan twintig inhouse trainingen en opleidingen aan, van Room Attendant tot Hospitality & Quality Coach. Daarnaast doorlopen onze eigen hotelschoonmaakmedewerkers eerst twee weken stage om de kneepjes van het vak te leren. Op die manier garanderen we een betere doorstroming naar de uiteindelijke werkplek. Omdat we via deze stage de persoonlijke competenties, talenten en ambities van toekomstige medewerkers kennen, kunnen we de juiste persoon op de juiste locatie plaatsen. Zo komen we onze belofte na dat kwaliteit geen toeval is.”

De Van der Valk Hotels in Oostkamp en Antwerpen (foto) doen al jaren een beroep op de schoonmaakexpertise van Group-f.

“Sterke communicatie en service”

Een van de klanten waar het schoonmaakteam van Group-f aan de slag is, zijn de Van der Valk hotels in Oostkamp en Antwerpen. De broers Kees en Willem Polman – respectievelijk zaakvoerder in Oostkamp en Antwerpen – zijn vol lof over de samenwerking met het schoonmaakbedrijf. “We zijn erg tevreden over de professionele aanpak vanuit Group-f, zowel op het vlak van communicatie als dienstverlening”, zeggen de broers in koor. “Nochtans heeft het schoonmaakteam dagelijks een pittig werkschema af te werken, met ruim 340 kamers die gereinigd moeten worden. Het is niet altijd evident om kwaliteitsvol werk en een strakke timing te combineren, maar Group-f slaagt hier wonderwel in. Dit realiseren ze door eigen ervaren schoonmakers in te zetten die niet enkel efficiënt werken, maar ook detailgericht.”

Kees en Willem besluiten: “Punctualiteit is sowieso een essentieel aandachtspunt bij professioneel schoonmaken. Uiteraard is een grondige aanpak ook cruciaal: een halfschone hotelkamer bestaat niet. Voor beide punten scoort Group-f uitstekend. Met een stabiel schoonmaakteam, goede contractvoorwaarden en een kwaliteitsvolle dienstverlening kunnen we deze schoonmaakpartner alleen maar aanraden.” ■

"*" indicates required fields

Send us a message

This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details

Kunnen we je helpen met zoeken?