Inspire Brands Group, het moederbedrijf van het merk Dunkin’, is verheugd dat VDVI ervoor heeft gekozen om het iconische merk naar het volgende niveau te tillen. Het huidige managementteam, onder leiding van Roberto Fava, zal de bedrijfsvoering doorzetten waarbij er op vele vlakken een hechte samenwerking zal zijn met het management team van VDVI.
Door de verwerving van Dunkin’ realiseert VDVI een belangrijk aspect van hun missie; een verdere totaalbeleving op gastronomisch gebied: van uitgebreid dineren in de restaurants, tot een goede on-the-go service nabij hun hotels die ook steeds meer als reizigershub gebruikt worden.
VDVI ziet de strategische overname daarnaast als aanvulling op hun huidige portefeuille van niet alleen hotels, maar ook andere foodconcepten zoals het in 2020 overgenomen Vapiano. De potentie tot groei van het populaire merk Dunkin’ is enorm en past bij de uitbreidingsstrategie van de Van der Valk Hotels in de Benelux. Ook het feit dat Dunkin’ een jongere doelgroep kent, is voor Van der Valk aantrekkelijk, zij zijn de hotelgast van de toekomst.
Op dit moment heeft Dunkin’ 53 vestigingen in Nederland en 23 in België, allen in eigen beheer. Als meerderheidsaandeelhouder wil VDVI de aankomende 5 jaar uitbreiden met nog 60 vestigingen, zowel in, naast, nabij of buiten de eigen hotels.
VDVI gaat de Nederlandse en Belgische uitbreidingsstrategie van Dunkin’ versterken door zich te focussen op strategische pijlers zoals de Dunkin’ Hot, Cold en Frozen Drinks, de home-made Premium Donuts, het uitgebreide custom-made assortiment en varianten zoals de gestoomde en vegan donuts, inspelend op de groeiende vraag naar plant-based producten.
“ Laten we zeker ook niet vergeten dat we voornamelijk een koffie-bedrijf zijn, het één-na grootste van de wereld”, aldus Roberto Fava. “Een product dat natuurlijk naadloos aansluit bij de gasten van Van der Valk en haar gehele dienstverlening.”
Gert van der Valk, bestuurder VDVI vult aan: “Om Dunkin’ nog steviger in de markt te zetten kijken we ook sterk naar de huidige synergie die we reeds hebben met diverse partners en onze eigen bedrijfsvoering. Het kunnen delen van in,- en verkoopkanalen, logistiek, IT oplossingen, gastbeleving, medewerkersopleiding en -inzet – we zien heel veel voordelen in deze overname.”
De komende jaren zal Dunkin’ een steeds vaker geziene hotspot worden voor de gast met een lekkere trek. Van pop-up container-outlets bij tankstations tot kiosken in de Van der Valk Hotels. Van to-go’ shops op strategische locaties tot grotere koffie- en donutwinkels met 60 tot 100 zitplaatsen. Een verbreding van de gastronomische dienstverlening die zich goed thuis zal voelen in het nest van Van der Valk.