Hr en personeelsplanning
Een efficiënte en correcte personeelsadministratie is waar elke hotelonderneming op wil bouwen. Vandaag staan vernieuwing en digitalisering daarbij centraal. INDII onderscheidt zich via een gebruiksvriendelijke webapplicatie en mobiele app voor werknemer en werkgever.
INDII ontstond vanuit een typische horecabehoefte. Focusmanager Ann Callens verduidelijkt: “Onze oprichter Serge De Groof runt zelf verschillende horecazaken en ervaarde heel wat uitdagingen, zoals het opmaken van contracten, dimona’s en de vele wettelijke verplichtingen in de mix van diverse statuten. Serge stapte zelf op de inspectie af met de specifieke vraag wat hij kon doen om de gemoedsrust van de horecaondernemer te vergroten. Vanuit die filosofie is INDII ontstaan en het resultaat mag er zijn. Vandaag zijn al meer dan zeshonderd bedrijven uit verschillende sectoren tevreden klant bij ons.”
Alles start met de opmaak van de planning via handige features op basis van de beschikbaarheid van medewerkers. Via een unieke, gepersonaliseerde login kan je met de app contracten automatisch aanmaken en digitaal ondertekenen, dimona’s realtime versturen, uurroosters aanmaken, tijd registreren en maandelijkse exports genereren voor het sociaal secretariaat.
Tijdswinst en nauwkeurigheid zijn key in de hotelsector en daar speelt INDII optimaal op in. Vakantieaanvragen via de app, automatisch omzetten naar een extra statuut, automatisch contract voor overuren (bruto en netto) en tal van andere features: de app is zowel voor werkgever als werknemer een absolute meerwaarde. Weten dat alles wettelijk in orde is en kunnen monitoren van waar je je ook bevindt, zijn onmisbare troeven voor elke ondernemer.
De Belgische hotelmarkt kreeg te maken met aanzienlijke veranderingen door COVID-19. Veel werknemers stapten tijdens de pandemie over naar andere sectoren. Dit leidde tot een verminderde instroom van medewerkers in de horecasector. Hotels moesten creatief aan de slag met hun rekruteringsstrategieën en ook hierop speelde INDII in. Ann Callens geeft meer uitleg: “My Local Job is een app die we ontwikkelden om werkaanbod en vraag sneller en beter op elkaar in te laten spelen. De pers omschreef onze app als de tinder tussen werkgever en werknemer. Het idee is dat we af willen van te veel geschreven communicatie en het gesprek op de eerste plaats willen zetten. Via My Local Job plaats je snel een vacature met een filmpje of een kort tekstje, voor elke vorm van tewerkstelling. Meer en meer mensen die een job zoeken in de hotelwereld, verkiezen deze manier van kennismaken. Vacature checken en swipen? Het leidt tot snellere en meer directe connecties.”
Digitalisering van de hr-markt is in onze sector niet meer weg te denken. Naast de eerder vermelde apps zijn er nog social media, interimplatformen en andere kanalen. INDII zet ook in op consultancy in de breedste zin van het woord. Van gastcolleges op hogescholen tot demo’s en ondersteuning van de aangeboden producten en diensten, ook tijdens weekends en feestdagen. Dit maakt van INDII zowel een technologisch vooruitstrevende partner als een betrouwbare dienstverlener. Dat de drie i’s in hun naam staan voor innovate, improve en inspire hoeft dan ook niet te verwonderen.
De evolutie van hr en personeelsplanning in het Belgische hotellandschap wordt grondig hertekend met focus op digitalisering en flexibiliteit. INDII speelt slim in op deze transformatie via innovatieve oplossingen die tijd en kosten besparen en klantgericht zijn. Allemaal vanuit de filosofie om hotelmanagers en horecaondernemers meer gemoedsrust te bezorgen. Is jouw hotel klaar voor de toekomst?