BEFREN

Platform on hotel management, interior design and design in Flanders
Stardekk wordt onderdeel van Lighthouse
Vincent Goemaere, CEO van Stardekk en Sean Fitzpatrick, CEO van Lighthouse.

Stardekk wordt onderdeel van Lighthouse

Stardekk, een toonaangevende speler op het gebied van channelmanagement- en distributiesoftware voor de logiessector, is voortaan onderdeel van Lighthouse (voorheen OTA Insight), het grootste commerciële platform voor de hospitalitysector. Dit is een nieuwe stap vooruit in de toewijding van beide bedrijven om commerciële teams in de hospitalitysector te ondersteunen met één platform om omzetgroei te stimuleren. Fortino Capital, een Europese investeringsmaatschappij gericht op b2b-software, was de partner van Stardekk sinds 2020.

Het Stardekk-team en de producten, inclusief de Cubilis-channelmanagementoplossing, zullen blijven bestaan en verder ontwikkeld worden. Het gecombineerde technologieplatform zal de data en artificiële intelligentie van Lighthouse samenbrengen met de distributiemogelijkheden van Stardekk, wat hoteliers een ongeziene dynamische optimalisatie van boekingskanalen zal opleveren. Het geïntegreerde platform zal het makkelijker maken voor hoteliers om realtime beslissingen te nemen in een snel evoluerende markt. Met name onafhankelijke hotels zullen voordeel halen uit deze geavanceerde distributietools en prijsinzichten om hun prestaties ten opzichte van de concurrentie te verbeteren. “We zijn enorm verheugd om Stardekk in ons team te verwelkomen”, zegt Sean Fitzpatrick, CEO van Lighthouse. “Hun innovatieve oplossingen en team sluiten aan bij onze missie om de commerciële strategie binnen de hospitality te herdefiniëren. Samen bieden we een ongeziene meerwaarde aan onafhankelijke hoteliers door de combinatie van betere data, doorgedreven automatisering en dynamische distributie.”

Vincent Goemaere, oprichter en CEO van Stardekk reageert: “We zijn dankbaar voor de samenwerking met onze voormalige investeerder Fortino en erg trots om nu de krachten te bundelen met Lighthouse – een belangrijke mijlpaal in ons traject. Wij streven altijd naar het ondersteunen van hospitalityprofessionals met gebruiksvriendelijke, krachtige tools. Deze volgende groeifase is niet alleen in lijn met onze visie, maar breidt ook onze gezamenlijke vaardigheden uit. Zo betekenen we een enorme meerwaarde voor onafhankelijke hoteliers die moeten concurreren in een snel evoluerende markt door hun omzet en winstgevendheid te verhogen. Het potentieel dat we samen kunnen verwezenlijken is ongelooflijk.” 

Focus op onafhankelijke hotels

Terwijl het platform van Lighthouse gebruikt wordt door hospitalitybedrijven van alle groottes, van onafhankelijke hotel tot de grootste ketens wereldwijd, richt deze overname zich specifiek op de onderbediende markt van onafhankelijke hotels. “Ons ideale klantprofiel voor deze oplossing is een onafhankelijk hotel dat nog onvoldoende geholpen wordt door de huidige technologieleveranciers”, legt Fitzpatrick uit. 

Stardekk is voortaan onderdeel van Lighthouse.

Marktfragmentatie aanpakken 

De hotelsector werd lang belemmerd door een gefragmenteerde aanpak op het vlak van prijszetting, marketing en distributie. Dat bracht onafhankelijke hoteliers vaak in een benadeelde positie door gegevens en systemen die niet op elkaar waren afgestemd. Lighthouse dicht deze kloven met een intelligente channelmanagementoplossing voor onafhankelijke hotels die dynamische prijsoptimalisatie en distributiebeslissingen combineert in één enkel platform om omzetgroei en winstgevendheid te bevorderen. 

AI en automatisering benutten  

Met een uniek begrip van de uitdagingen waarmee onafhankelijke hoteliers worden geconfronteerd in een steeds complexer distributielandschap bundelen Lighthouse en Stardekk de krachten om een toonaangevende oplossing in de sector te bieden. Onafhankelijke hotels hebben vaak niet voldoende tijd, gegevens en budget om te concurreren met grotere ketens. Deze overname verenigt de expertises van Lighthouse en Stardekk wat betreft het inzetten van data, AI-algoritmes en automatisering met als doel hoteliers de ongeziene mogelijkheid te bieden om hun commerciële strategie maximaal, doeltreffend en efficiënt te maken. 

Lighthouse en Stardekk zijn klaar om samen het distributielandschap te herdefiniëren voor onafhankelijke hoteliers wereldwijd en een nieuw tijdperk in te luiden van innovatie, efficiëntie en concurrentievermogen. Door deze stap zijn dezelfde tools voor iedereen toegankelijk in een snel veranderende markt. 

"*" indicates required fields

Send us a message

This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details

Kunnen we je helpen met zoeken?