Van een grondige schoonmaak van hotelkamers tot een full-on butlerservice: de flexibele housekeepingdiensten van SHC Hotelservices tillen je hotel of B&B naar een hoger niveau. Het schoonmaak- en servicebedrijf werkt altijd op maat van zijn klanten, volgens hun specifieke huisstijl en verwachtingen. Ook in het nieuwe Silt-hotel in Middelkerke neemt SHC Hotelservices diverse schoonmaaktaken voor zijn rekening.
SHC Hotelservices ondersteunt hotels en B&B’s met een brede waaier aan housekeepingdiensten, waaronder het schoonmaken van kamers en publieke ruimtes, het verversen van linnen en aanvullen van de minibar, het onderhouden van zwembaden en wellnessruimtes, het verzorgen van de receptie en het ontbijt. Daarnaast reken je bij het bedrijf ook op een volwaardige butlerservice. “Waar Nederland al langer inzet op outsourcing in de hotellerie, blijft dit in België een precair punt”, luidt het bij SHC Hotelservices. “Veel hoteleigenaars geloven dat ze beter alles inhouse houden. Wij vertrekken van het standpunt dat een hotelier zich moet focussen op zijn kernactiviteit, namelijk het runnen van het hotel. Wij nemen met plezier de volledige housekeeping over.” SHC Hotelservices is al zes jaar actief op de Belgische markt en spitst zich toe op diverse segmenten van de hotelsector. Het bedrijf onderscheidt zich door eveneens in te zetten op high-end B&B’s. “Voor veel collega’s in de sector zijn B&B’s te kleinschalig en dus niet interessant in hun portfolio. Wij zijn op heel wat locaties aanwezig, waardoor we zowel grotere als kleine hotelzaken gepast kunnen ondersteunen.”
Met onder andere The Notary in Brugge, Le Bois de Bruges, C-Hotels en WP Hotels & Events heeft SHC Hotelservices enkele klinkende namen in zijn klantenbestand. Een opvallend kenmerk is dat het bedrijf steeds zijn aanpak afstemt op de identiteit van het hotel: “Of het nu om een ontspannen sfeer of een meer elitaire look gaat, we passen onze stijl aan zodat die perfect matcht met het merk en de huisstijl van de klant.”
Om een offerte op maat uit te werken gaat SHC Hotelservices altijd ter plaatse. Dat laat het bedrijf toe correct in te schatten hoeveel werk een kamer vraagt. “Het aantal minuten nodig om een kamer schoon te maken, hangt af van alle extra’s die een hotel aanbiedt. Staat er een koffiemachine op de kamer, zijn er veel verschillende amenities, moet de minibar worden aangevuld, … We hebben graag een volledig overzicht van alle details zodat de prijsofferte correct is. In tegenstelling tot andere spelers op de markt, werken wij namelijk met een all-inprijs. Zo kom je achteraf niet voor verrassingen te staan. Bovendien evolueren de kosten van de housekeeping mee met de bezetting van het hotel. Dat vertaalt zich in lagere kosten in rustigere periodes en uiteraard hogere kosten bij volle bezetting. Wanneer je intekent op de butlerservice, dan werken we met een prijs per uur want die dienstverlening gaat veel verder dan het poetsen van kamers. Eens de offerte klaar is, lichten we die persoonlijk toe. Duidelijke communicatie en een transparante aanpak zijn belangrijk. Een klant moet zich goed voelen bij ons, alleen zo bouw je duurzame partnerships op.”
Voor het gloednieuwe Silt-hotel in Middelkerke staat SHC Hotelservices in voor de schoonmaak van de hotelkamers, de wellnessruimte, de publieke toiletten, de trap naar de inkom en het verzorgen van de ontbijtruimte. “We werken al jaren samen met C-Hotels, onder meer in Blankenberge, Westende, Oostende en De Panne. Op basis van dat langetermijnpartnerschap zijn we ook voor dit hotel uitgenodigd om een voorstel te doen”, klinkt het nog.
Zoals steeds kiest SHC Hotelservices ook hier voor hoogwaardige producten. “Onze schoonmaakmiddelen, van het Franse IPC, zijn milieuvriendelijk en uiterst doeltreffend. Met eigen doseersystemen afgestemd op de lokale waterhardheid optimaliseren we het verbruik en beschermen we zo vloeren, wastafels en het meubilair. Daarnaast besteden we speciale aandacht aan een bijzondere geurbeleving. We verspreiden miljoenen kleine pareltjes in elke ruimte, waardoor er bij binnenkomst keer op keer een aangename geur ontstaat. Alle gebruikte materialen en schoonmaakmiddelen zijn inbegrepen in de prijs. Denk aan hoogwaardige werkwagens, microvezeldoeken, mopsystemen, … Doorgedreven kwaliteit is de basis van onze onberispelijke service. Zo draagt schoonmaak echt bij aan de beleving van de hotelgasten.”