Belgian Coast Hotels, een overkoepelende organisatie van Accor-franchisehotels langs de Belgische kust, biedt een breed scala aan accommodaties voor elk budget en elke wens. Van eenvoudige ibis Budget-hotels tot de meer luxueuze Mercure-hotels: elke gast vindt een passende optie.
De hotels van Belgian Coast Hotels staan bekend om hun mooie ligging en bieden faciliteiten zoals ondergrondse parkeergarages, fietsverhuur en wellnessopties, afhankelijk van de locatie. Met een focus op zowel zakelijke als recreatieve verblijven benadrukken ze het gemak van één contactpunt voor de organisatie van evenementen, van aanvraag tot facturatie. De hotels zijn uitgerust voor een reeks activiteiten, inclusief vergaderingen, teambuildings en seminars, ondersteund door vergaderzalen met capaciteit voor 6 tot 200 personen en cateringmogelijkheden. De nabijheid van lokale attracties en de diversiteit in kamerstijlen en -faciliteiten maken van Belgian Coast Hotels een aantrekkelijke keuze voor (professionele) bezoekers aan de Belgische kust.
Chavalie De Lodder, marketingmanager Belgian Coast Hotels: “Deze organisatie richtten we een drietal jaar geleden op. Om deze hotels efficiënt en effectief te ondersteunen op het vlak van vier departementen: sales, marketing, finance en hr. Vroeger fungeerden al die hotels als aparte entiteiten en dan is er uiteraard weinig contact onderling. Maar de Belgische kust is niet zo groot, dus ontdekten we dat we samen veel sterker staan dan apart. Elk hotel blijft natuurlijk zijn eigen identiteit behouden, maar om – voornamelijk – de b2b-markt op een goede manier aan te spreken is Belgian Coast Hotels ideaal. Er is meer interactie tussen de verschillende hotels onderling en we kunnen veel grotere groepen aan. Met meer faciliteiten en gerichte ondersteuning verspreid over momenteel tien hotels, van twee tot vier sterren. Voor elk wat wils en een ontegensprekelijke meerwaarde voor alle betrokkenen dus.“
Wat deze groep ook uniek maakt, is het feit dat ze verspreid zijn over de volledige Belgische kust, van De Panne tot Knokke-Heist. “Dat is zeker voor hotelgasten die van over de landsgrenzen komen een groot voordeel”, gaat Chavalie verder. “We kunnen op maat cateren en de groepen plaatsen waar ze het best passen, volgens specifieke wensen en eventueel eisenpakket. Vooral voor dat laatste hebben we de grootste veranderingen gemerkt na de pandemie van een paar jaar geleden. Mensen letten op heel wat meer details en de klant wil uiteindelijk meer waarde voor zijn geld. Wat uiteraard voor ons geen enkel probleem is. Doordat we als groep opereren kunnen we veel gerichter te werk gaan. Het is een kwaliteit waar we elke dag weer naartoe streven. Als internationale keten kunnen we de momenteel zeer woelige – en aan de Belgische kust bijna volledig hertekende – markt ook veel beter opvangen en continuïteit garanderen. Op welk gebied dan ook.“
“We hebben ondertussen ook al enkele andere projecten op til staan. In november van dit jaar starten we alvast met een tweede luik van onze overkoepelende samenwerkingen: Belgian City Hotels. Het eerste hotel dat hierbij zal aansluiten is het gloednieuwe Mövenpick-hotel aan Brussels Airport. De start van de (gefaseerde) opening is voorzien voor najaar 2024. Het premium viersterrenhotelproject zal, na volledige voltooiing, bestaan uit 221 hotelkamers, een rooftoprestaurant en skylounge, fitness, wellness en vergaderzalen. Dus het hoeft niet gezegd te worden dat dit hotel van onschatbare waarde is voor de opstart van Belgian City Hotels. Een echte uitdaging, met een nog veel internationalere doelgroep aan hotelgasten dan aan de kust, maar we zijn er helemaal klaar voor”, besluit Chavalie De Lodder.