Lore Group, een internationaal hospitality bedrijf dat hotel-, restaurant- en barconcepten ontwikkelt, ontwerpt en leidt in Europa en de Verenigde Staten, is lid geworden van Global Hotel Alliance (GHA), ’s werelds grootste alliantie van onafhankelijke hotelmerken.
De vijf designhotels van de in Londen gevestigde groep – allen gelegen in iconische gebouwen in Amsterdam, Londen, en Washington DC – worden toegevoegd aan de portfolio van GHA. Dit brengt de diverse collectie van GHA naar meer dan 800 hotels over 40 merken in 100 landen. Hierdoor krijgen ook de 26 miljoen leden van het bekroonde loyaliteitsprogramma van GHA, genaamd GHA DISCOVERY, een nog grotere keuze aan accommodaties in populaire bestemmingen. GHA is begonnen met de integratie van de vijf Lore Group hotels en zullen naar verwachting in mei 2024 operationeel zijn in het programma.
De hotels van Lore Group staan bekend om het doordachte interieur en interessant ruimtegebruik, naast de spraakmakende restaurants en bars. Ze zijn geïnspireerd door de geschiedenis van hun gebouwen en de buurten waarin ze zich bevinden. De collectie omvat het Nederlandse Pulitzer Amsterdam, Sea Containers Londen, One Hundred Shoreditch, Riggs Washington DC en Lyle Washington DC.
“Ons recente onderzoek heeft aangetoond dat de vraag naar uitzonderlijke hotelovernachtingen, unieke bestemmingservaringen en een waardering voor hotels van hoge kwaliteit toeneemt. Lore Group sluit perfect aan bij deze trends en biedt onze 26 miljoen GHA DISCOVERY leden een nog ruimere keuze aan hotels in drie van ’s werelds populairste bestemmingen,” aldus GHA CEO Chris Hartley.
“De hotels van Lore Group zullen ook profiteren van de business-genererende kracht van het GHA DISCOVERY platform, met cross-brand activiteiten – waarbij leden bij één merk of accommodatie verblijven en de verdiende DISCOVERY D$ gebruiken voor een verblijf of bezoek in een andere – die vorig jaar bijna US$300 miljoen aan extra inkomsten genereerden.”
David Taylor, CEO van de Lore Group, voegt hieraan toe: “We zijn enthousiast over de mogelijkheden die we krijgen door ons aan te sluiten bij GHA, dat ons bereik uitbreidt naar een brede wereldwijde gemeenschap van toegewijde reizigers. Het groeipotentieel van ons portfolio van unieke hotels, gebruikmakend van de kracht van GHA DISCOVERY, is aanzienlijk en we kijken ernaar uit om de reiswereld van onze gasten uit te breiden met een alliantie van gelijkgestemde merken.”
Voor meer informatie bezoek Global Hotel Alliance en GHA DISCOVERY.