BEFREN

Platform on hotel management, interior design and design in Flanders
Hoe stimuleer je meer romantiek in hotelkamers?
De beleving wordt een herinnering voor altijd.

Hoe stimuleer je meer romantiek in hotelkamers?

Als het aan onderneemster Viviane van den Bichelaer uit het Nederlandse Heerhugowaard ligt, krijgt het begrip beleving in de hotellerie echt betekenis. “Ik ben ervan overtuigd dat de kameromzet creatief kan groeien als de beleving voor de gast persoonlijk en verrassend wordt gemaakt.” Viviane lijkt een cryptische start te maken van haar verhaal, maar niets is minder waar. “Een koppel overnacht in een hotel ook om weer eens mentaal en fysiek aandacht aan elkaar te kunnen besteden. Meer liefde, dus. Met zeker ook een sensuele insteek.”

Eindelijk heeft men weer tijd voor elkaar. Inclusief een goed gesprek.

Viviane is al enkele jaren actief bij Personal Care Concepts, waar cosmetische producten op basis van eigen recepturen worden gefabriceerd. Dat doet het bedrijf voor grote ketens die een private label op de markt brengen. “We zijn leverancier van alles op het gebied van huid- en haarverzorging. De voorbije jaren breidde ik die activiteiten uit en dat resulteerde in een apart bedrijf: Love Business. Hoe het ooit begon? Bij een overnachting in een hotel vond ik op het dressoir een zakje met liefdesproducten. Een toy, wat condooms, een beetje glijmiddel, … Maar eigenlijk was het goedkope rommel. Dat kan stukken beter, dacht ik. Dus gingen we van start om een meer inspirerend en romantischer alternatief te ontwikkelen met een betere look-and-feel.”

Romantiek en opwinding

Dat het initiatief goed gelukt is, bewijst het groot aantal Nederlandse hotels waar Viviane en haar collega’s intussen leveren. Ze exporteren daarnaast ook naar Curaçao, Duitsland en België. Steeds meer landen lijken klaar voor de liefde en een goed gesprek in hotelkamers.

“We ontwikkelden luxueuze, prachtig vormgegeven zwarte boxen met een spannende inhoud om de liefde en het samenzijn in de hotelkamers te stimuleren”, zegt Viviane. “Van een zachte romantische insteek en producten om het voorspel opwindender te maken tot de meer spannende dingen. Dat mag je interpreteren van de onschuldige rozenblaadjes tot aan prachtige vibrators, cockringen, handboeien, massageoliën en zelfs zweepjes. Het doel? Gasten veel meer plezier bieden in een hotelkamer. We laten ze ook mentaal weer een stapje dichter bij elkaar komen. In elke box zitten bijvoorbeeld leuke opdrachtenkaartjes met ondeugende vragen die koppels aan elkaar kunnen stellen, zoals ‘Waar word je opgewonden van?’ of ‘Wat voor cijfer geef je voor….’ Vul zelf maar verder in (lacht).”

Een goed gesprek volgt

Vanaf de start van deze loveboxen toonden veel hotels een gezonde nieuwsgierigheid. Dat vertaalde zich meteen in succesvolle pilootprojecten. “Zo worden de boxen in verschillende hotels als keuzeoptie bij de reservatie aangeboden”, vertelt Viviane. “Zelfs de wat meer conservatieve general manager ging overstag en zag de commerciële kansen en toegevoegde waarde van onze producten. Alles verloopt discreet. Zo ontdek je als hotelier hoeveel gasten de box graag willen. Sommige hotels zetten bijvoorbeeld een speciaal voor hen ontwikkelde folder op het dressoir van de hotelkamer. De gast bepaalt dan zelf welke box te bestellen en te laten leveren in de hotelkamer.”  

Verschillende uitvoeringen

Natuurlijk begrijpt Viviane dat haar producten nieuwsgierig maken. “Sex sells”, zegt ze. “Gelukkig zie ik dat er sinds de coronatijd minder taboes zijn rond dit onderwerp. Mensen durven meer te experimenteren en er vaker over te praten. Daar ligt de kans voor de hotelier die begrijpt dat beleving ook gaat om het creëren van herinneringen. Waarom zou je een gast die spannende terugblik op zijn verblijf in het hotel niet gunnen?”

Er zijn diverse uitvoeringen beschikbaar. Van de ‘Key to Start’ (discrete wijze om de gast van condooms te voorzien) en de ‘Key to Love’ (een prachtig voorspel) tot aan de ‘Key to Romance’ (helpt housekeeping om het romantische arrangement in te vullen), de ‘Key to Experience’, de ‘Key to Adventure’, de ‘Key to Heaven’ en de ‘Key to Wellness’. “Uiteindelijk wil elke hotelier zijn gasten in de watten leggen”, besluit Viviane. “Dat kan nu meer dan ooit.” ■

"*" indicates required fields

Send us a message

This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details

Kunnen we je helpen met zoeken?