Altijd volgeboekt zijn, wie wil dat nou niet? Maar hoe bereik je dit? Digital hospitality agency The Fully Bookers helpt hotels en restaurants bij het maximaliseren van hun bezettingsgraad. “We zijn mensen met veel ervaring die gave dingen kunnen bedenken. De platformen die wij gebruiken zijn bekend, maar onze aanpak is anders.”
Het verhaal van The Fully Bookers begint bij eigenaren Youri Boekelman en Mitchell Ling. Zij combineren hun ervaring in de evenementenbranche en hospitality wereld. Ling: “We hebben veel ervaring met seizoensgebonden werk, waarin de tijd en mogelijkheden zo efficiënt mogelijk benut moeten worden. Deze kennis willen wij graag delen met de hospitality branche. Als bedrijf willen wij een verlengstuk van onze klanten zijn. Met hen praten we over bedrijfsdoelen, niet over marketingtermen en tools. Wij denken na over de mix die nodig is om de doelstellingen van het bedrijf te bereiken en halen het maximale uit elk budget.”
The Fully Bookers specialiseert zich in het maximaliseren van bezetting en resultaat, door het gebruik van digitale marketing. “Voor niet alle hotels is duidelijk wat dit voor hen kan betekenen. Zij geloven in boekingssites om vindbaar te zijn voor gasten. De commissie die je voor elke boeking betaalt kun je echter ook in je eigen bedrijf en marketing steken.” Dit heeft volgens Ling verschillende voordelen. “Als je eigen website goed vindbaar is dan ontvang je zelf alle data, je bent van start to finish betrokken bij het traject om van een potentiële gast een echte gast te maken. Een gast die wellicht over drie maanden weer terugkomt.”
Door je eigen website beter zichtbaar te maken is het volgens Ling ook makkelijker om méér te verkopen dan een hotelverblijf alleen. “Je kunt als hotel groeien door eerder in beeld te komen bij de consument en iets extra’s aan te bieden. In het naseizoen kun je bijvoorbeeld denken aan het creëren van nieuwe arrangementen en het combineren van deals met activiteiten in de omgeving. Als iemand op zoek is naar een leuke activiteit dan moet je digitaal zichtbaar zijn.”
Volgens Ling gaan hotels steeds beter nadenken over het concept van hun restaurant. “Een restaurant is niet seizoensgebonden en daarom een belangrijke bron van extra inkomsten. Dankzij onze ervaring in restaurants, kunnen wij bij uitstek helpen bij de marketing, die wezenlijk anders is dan van een hotel. Hotelkamers zijn intentie gebonden, terwijl restaurants vaak een ontdekking zijn. De gasten zijn meer lokaal en mensen komen sneller terug. Ik zie dat hotels hier nog veel vragen over hebben. Hoe kun je mensen beter inspireren en verleiden om naar jouw concept te komen? Je komt er niet mee weg door alleen te communiceren dat mensen lekker kunnen eten. In de restaurantbranche is beleving erg belangrijk.”
The Fully Bookers schuwt het niet om tegengas te geven. “We willen een doel bereiken, dus kijken we mee met reviews. Wordt de informatie die wij verkopen waar gemaakt? Zo niet, wat kunnen we verbeteren? Dat mensen enthousiast over je praten is ontzettend belangrijk. Stel dat je mond op mond reclame met een bepaalde factor verbetert, dan helpt dat om je doel te bereiken.”
Een van de hotels waar The Fully Bookers al vijf jaar mee samenwerkt is Hotel ten Cate in Emmen. “Het mooie aan werken in deze branche is dat je echt een aandeel hebt in het succes van een bedrijf. Van Hotel te Cate kregen wij als het ware carte blanche. Hier hebben we onze volledige filosofie kunnen toepassen. Zo koppelen we het hotel aan uitjes in de omgeving, zoals Wildlands en op de website is meer aandacht voor het restaurant. Op beide worden effectieve campagnes gedraaid.”