Er tekent zich een duidelijke trend af in het hotelwezen. Een bepaalde groep hotelgasten neemt geen genoegen meer met een ‘gewone’ hotelkamer met (eventueel) ontbijt. Integendeel, deze doelgroep wil ondergedompeld worden in een volledige beleving. Echte ouderwetse hospitality, inclusief toprestaurant in hetzelfde gebouw, all-inclusive wellnessfaciliteiten, evenementen- en vergaderzalen, smaakvol interieur en exterieur, … Kortom, een hotel met een verhaal. The CORNR Hotel in Nieuwpoort voldoet op alle fronten.
De Nieuwpoortse hospitalityparel The CORNR Hotel is een echt ‘family-owned’ etablissement. De overgrootmoeder van uitbater Koen De Jonckheere baatte vroeger een kruidenierswinkeltje uit, op dezelfde hoek van de Albert I-laan en de Elisalaan. Zijn grootvader runt sinds de jaren tachtig Hotel Uilenspiegel boven de huidige Proxy Delhaize.
Koen De Jonckheere: “Het gebouw omvat 21 appartementen en een hotel, die een gemeenschappelijke ingang zullen delen. De appartementen worden gekenmerkt door hun stijlvolle, ruime en duurzame ontwerp met opvallende groene accenten aan de gevel, zoals plantenbakken en groendaken. Elk individueel appartement beschikt over een eigen warmtepomp en over de nieuwste isolatie- en ventilatietechnieken. Vanuit de appartementen genieten bewoners van prachtige uitzichten over de havengeul en het Mauritspark.”
Architectenbureau PVL van Pieter Popeye uit Oostduinkerke stond in voor het stijlvolle design van strak beton en opvallende groene accenten aan de gevel en binnenhuisarchitecte Julie Dereu van het ontwerpbureau D-ZAJN gaf het interieur een warme toets.
“Het hotel zelf heeft zestig kamers”, gaat Koen verder. “Elke kamer heeft een intelligente aansturing van onder andere licht- en nutsvoorzieningen. Door ons systeem verloopt de check-in volautomatisch. De intelligente aansturing weet of je in je kamer bent of niet en past alles navenant aan. Ook als het winter of zomer, dag of nacht is. De bedoeling is dat onze gasten nergens meer aan moeten denken. We hopen zo een ‘thuis aan zee’ te bieden die bij voorkeur veel beter is dan de eigenlijke thuis.”
Een extra trekpleister zijn de eet- en drinkfaciliteiten. Koen: “Eerst en vooral is er The CORNR Loungebar. Daar hebben we de gemoedelijke, huiselijke en vooral trendy sfeer van het hotel doorgetrokken. Ook hier heerst ouderwetse hospitality en kan je genieten van alles wat het leven te bieden heeft, op gebied van drank en hapjes. Mag het nog iets gastronomischer zijn? Geniet dan van een culinaire reis met ons exquise menu en elegante ambiance bij Nobla, met geheel eigen stijl en omgeving. Je moet er niet eens de deur voor uit. Hier ontdek je een mix van smaken, bereid door onze getalenteerde chef-koks, met alleen de beste ingrediënten. Het restaurant en de bar zijn trouwnes ook bereikbaar voor niet-hotelgasten en zijn elke avond open. Reden genoeg dus om Nieuwpoort-Bad eens te komen bezoeken.”
“We spelen bovendien, naast de particuliere klant, ook sterk in op de professional. Ons team stelt samen met de zakelijke klant het ideale verblijf samen. De vier hightechvergaderzalen, culinair tafelen in het Nobla-restaurant, een afterworkdrink in The CORNR-bar of een teambuildingactiviteit: het kan allemaal bij The CORNR Hotel”, aldus de ambitieuze uitbater. “Zo overbruggen we die typische ‘particuliere’ zomer en de gebruikelijk rustige winters. Hier is iedereen alle seizoenen welkom.” ■