Een hotelovernachting is voor je gasten het uitgelezen moment voor totale rust en ontspanning. Niet gek dus, dat gasten zoeken naar wat luxe tijdens hun hotelbezoek. Komoder biedt het antwoord op de vraag naar extra comfort. Dessa Mineva, manager van het Komoder-filiaal in Rotterdam: “Wij staan midden in de belevingswereld van ontspanning en comfort. Een massagestoel doet wonderen wanneer je gasten mentaal of fysiek uitgeput zijn. Maar een massage is ook heerlijk om je dag mee te beginnen of als je even helemaal tot rust wil komen. Het is een meerwaarde om deze stoelen in je hotel te plaatsen.”
Komoder overdonderde twaalf jaar geleden de Europese markt met hun welzijnsbevorderende en therapeutische massagestoelen. Dessa Mineva vertelt: “We zetten ons dagelijks in om de juiste kwaliteit en service te leveren. Net daarom willen we inspelen op de behoefte aan meer luxe in de hotelsector. Onze massagestoelen staan klaar om geplaatst te worden. Nu zijn de hoteliers aan zet.”
Wie een hotel boekt, verwacht wat extra ontspanning en luxe dan thuis. Twintig minuutjes in een massagestoel zijn genoeg voor een volledige massage-ervaring. “Het biedt ontspanning en je stress ebt weg”, zegt Dessa. “Door de positieve effecten van zo’n stoel op je immuunsysteem en lichamelijke klachten word je minder snel ziek. Daarnaast worden gevoelens van onrust en stress sterk verminderd. En dat is toch precies wat je verwacht tijdens je hotelbezoek?”
Een Komoder-massagestoel biedt extra luxe in een hotel. “Sommige hotelkamers hebben een jacuzzi of een sauna in de kamer. De gast betaalt dan wat meer dan voor een normale kamer. Wie op vakantie is of na een lange reis aankomt op de kamer, gunt zichzelf dat extraatje. Waarom zouden hotels dan geen massagestoelen op de kamer aanbieden? Vandaag zien we ze vooral in het wellnessgedeelte van het hotel. Gasten boeken soms speciaal de wellness voor de massagestoel. Dat geeft aan dat ze bereid zijn meer te betalen voor zo’n stoel in de kamer”, licht Dessa toe.
Het grote voordeel van een massagestoel? Er zijn geen andere personen voor nodig. Niet onbelangrijk in tijden van personeelschaarste. “Je hoeft geen personeel op te leiden om massages te kunnen geven. Dat spaart tijd, maar ook geld. Een massagestoel is een eenmalige aankoop waar hoogstens een aantal keer onderhoud voor nodig is. Daarnaast wordt de privacy volledig gewaarborgd tijdens de behandeling in de massagestoel. Je hoeft je niet uit te kleden en kan in één keer volledig worden gemasseerd”, zegt Dessa nog. “Het is perfect voor de privacy, de rust en het comfort waar gasten naar op zoek zijn in een hotelkamer.” ■