BEFRNL

Platform over hotelmanagement, inrichting en design in Vlaanderen
Hotel Leaders Network staat jaarlijks stevig op de agenda van elke hotelier
Melle Pegman en Jacob de Graaff.

Hotel Leaders Network staat jaarlijks stevig op de agenda van elke hotelier

De Beurs van Berlage – aan het Damrak in Amsterdam – zal op 17 februari 2023 gegarandeerd volop bruisen als de top van het Nederlandse hotelmanagement bijeenkomt. Kennisoverdracht, inzicht en inspiratie, goede gesprekken, genieten van de plezierelementen zowel op als naast het podium en nu ook de mogelijkheid om te kijken naar de HLN Start-Up Pitches… het zijn allemaal de prikkelende ingrediënten van het event, dat zijn eerste editie al in 2013 beleefde en in de loop der jaren een zekere plek verwierf in de agenda van de gehele doelgroep.

Aan het woord zijn de zichtbaar bevlogen organisatoren Melle Pegman en Jacob de Graaff. “We constateren al jaren een grote behoefte bij de leaders in de Nederlandse hotellerie om te ontmoeten en van elkaar te leren. Want, als je met elkaar in gesprek bent, dan kom je binnen je eigen vakgebied ook weer vooruit! Zeker nu we een periode van twee jaar hebben gehad waarin de wereld op z’n kop stond door de coronapandemie. Vooruitkijken naar de komende jaren in het hotelvak doe je echter niet alleen. Dat doe je samen.”

De opening van het event in september 2022.

Event 2022

Eerst even een korte terugblik op Hotel Leaders Network 2022 dat afgelopen 2 september plaatsvond. Eigenlijk had de zesde editie al in februari georganiseerd moeten worden, maar Nederland stond toen nog vast in een strenge lockdown. 

“Gelukkig was de inhaalslag, meteen na de zomervakantie, een succesvolle”, zegt Melle. “General Managers, Hotelmanagers, hoteleigenaren, CEO’s, COO’s, regiodirecteuren… ze waren er allemaal. Enerzijds om te netwerken en zelf ook eens goede gastvrijheid te mogen beleven, maar anderzijds ook om geïnspireerd te raken. Bijvoorbeeld door ‘De Hotelrede’ die traditioneel aan het slot van het event wordt uitgesproken. In het verleden hadden we al sprekers als Jort Kelder en Jan-Jaap van de Wal, nu in september gaf cabaretier Martijn de Koning zijn ongezouten visie op de hotelbranche.”

Een zeer goed gevulde Beurs van Berlage.

“Dat was op momenten wat confronterend”,  erkent Jacob. “Maar eigenlijk is dat precies de bedoeling. We willen op een kritische manier het vakgebied een spiegel voorhouden. De cabaretier krijgt de opdracht om met zijn buitenstaandersblik een beetje de draak te steken met de hotellerie maar tegelijkertijd zorgt hij ook voor een hart onder de riem. Met ‘De Hotelrede’ willen we de branche aan het denken zetten. Het mag dan ook best wat schuren. We willen al onze gasten hoe dan ook iets inhoudelijks meegeven voordat het Walking Network Dinner begint.”

Arbeidsmarkt en technologie

Wie ‘De Hotelrede’ zal uitspreken in februari 2023 is – bij het ter perse gaan van deze Hotelvak – nog niet bekend maar Melle en Jacob verwachten wel dat thema’s als de arbeidsmarkt en technologische ontwikkelingen in het vakgebied de revue passeren. “Ook andere sprekers tijdens HLN zullen die thema’s raken. En dat is niet onlogisch. Immers, waar haal je goed personeel vandaan? En, hoe behoud je je mensen? Maar als je die medewerkers niet kunt vinden, zijn er dan technologische ontwikkelingen die ondersteunend kunnen zijn voor de kwaliteit van je gastheerschap?” Het zullen herkenbare uitdagingen zijn voor iedereen die een ‘Leader’ is in het vak.

Als het tweetal wordt gevraagd hoe Hotel Leaders Network er uitziet over 10 jaar, dan is het antwoord helder. “Natuurlijk willen we verder groeien. We hopen over een decennium zeker meer dan 600 leaders uit het vakgebied te kunnen verwelkomen tijdens HLN. We sluiten niet uit dat we ook relevante Awards introduceren als stimulans én als beloning voor de sector. Wat ons betreft zal HLN dé dag gaan worden – één keer per jaar – waar je als Hotel Leader móet zijn omdat daar dé laatste ontwikkelingen en trends – en kansen! – uitvoerig worden besproken.”

Als Melle en Jacob tot slot vertellen waar ze zelf altijd op letten als ze in een hotel verblijven, dan valt meteen de kreet ‘Eye For Detail’. Melle: “Het gaat wat mij betreft altijd om gastbeleving, sfeer en persoonlijke aandacht.” Jacob voegt hier nog aan toe dat een begrip als ‘gastbeleving’ overigens helemaal niet afhankelijk hoeft te zijn van het aantal sterren dat een hotel heeft of in welk segment de onderneming opereert. “Als het concept maar klopt”, zegt hij. “Alleen dán creëer je voor je gast de ideale Hotel Experience. En zo zien wij ook ons event: het concept klopt. Netwerken, inspireren en geïnspireerd raken.”    

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details

Kunnen we je helpen met zoeken?