BEFRNL

Platform over hotelmanagement, inrichting en design in Vlaanderen
Hoe beeldschermen bijdragen aan een unieke guest experience
Hotelgasten genieten van hun favoriete tv-programma’s met Samsung Hotel TV.

Hoe beeldschermen bijdragen aan een unieke guest experience

In de hotelsector spelen tv-schermen en displays een belangrijke rol bij het creëren van een optimale gastervaring. Deze technologische hulpmiddelen bieden hoteluitbaters en hun gasten een breed scala aan voordelen. Samsung is al jaren een topspeler in deze branche. Het bedrijf investeert voluit in innovatieve oplossingen die de gastervaring in hotels naar een hoger niveau tillen.

Het gebruik van schermen en displays omvat een brede waaier van toepassingen. Dit kan gaan van de bekende tv-toestellen – in alle mogelijke formaten – over design pc-monitoren aan de balie tot slimme communicatie, zowel voor binnen- als buitengebruik. “De installatie van zogenaamde honesty bars is een andere trend die je vaker ziet”, zegt Evert Van Camp, Director Display Division Benelux bij Samsung. “Dan is een self-order kiosk uiteraard ook een oplossing. Binnen elke categorie kan Samsung producten op maat voorzien. Samen met de juiste partner voorzien we de bijhorende ondersteuning bij integratie en nazorg. Op die manier helpen we hotels hun communicatie met klanten doelgerichter aan te pakken, de klantentevredenheid te verhogen en het hotelmerk te versterken.” 

Met een state of the art Microled WALL tover je een hotellobby om tot een unieke belevingsruimte voor gasten en bezoekers.

Brede toepassing

Beeldschermen kunnen dus op verschillende manieren ingezet worden. Evert schetst enkele veelgebruikte toepassingen: “Uiteraard zijn er de hotel-tv’s met centraal beheerssysteem, waardoor hotelgasten hotelmenu’s, welkominformatie en heel wat bijkomende informatie kunnen bekijken. Veel hotels installeren ook digitale informatieborden in hun lobby, gangen of andere gemeenschappelijke ruimtes om gasten te informeren over onder meer weersvoorspellingen, de uurregeling van openbaar vervoer, bezienswaardigheden in een nabijgelegen stad of de verkeersdrukte in de regio. Interactieve kiosken worden ook alsmaar populairder, voor bijvoorbeeld het in- en uitchecken of het maken van reservaties. Al zal het menselijk contact aan de receptiedesk altijd belangrijk blijven.” 

Een beeldscherm als beste oplossing in de vergader- en opleidingszaal is vandaag niet meer weg te denken. Het vervangt de projector, met interactieve mogelijkheden. De digitale flipchart is een onmisbaar gegeven geworden. Gordijnen sluiten en in het donker vergaderen met een papieren flipchart als extra tool, waarna de bedrijfsinformatie van de workshop in het lokaal blijft hangen of veelvuldig moet worden gefotografeerd, is verleden tijd. Deze displays kan je trouwens perfect integreren met audiovisuele systemen om presentaties en videoconferenties mogelijk te maken.

Menu- en bestelschermen, waarbij gasten het restaurantmenu op het scherm bekijken, gerechten selecteren en direct hun bestelling plaatsen, is een andere interactieve toepassing die de efficiëntie van de service een boost geeft. En ook wayfinding-schermen in grote hotels – met plattegronden, navigatie-instructies en zelfs gepersonaliseerde routes – winnen aan belang.

Oplossingen op maat van hotel

Door gericht te investeren in schermen en displays en deze naadloos te integreren in hun interieur, kunnen hotels de verwachtingen van hun klanten overtreffen en zich op een unieke manier positioneren tussen concurrenten. “Van gezellig of premium boetiekhotel tot groot zakenhotel: in elk pand denkt het Samsung-team, samen met zijn partners, mee met de hoteluitbater om het streven naar een maximale return on investment te koppelen aan een moderne uitstraling en positionering”, geeft Evert aan. “Bij elke klant in de hospitalitysector gaan we na hoe onze digitale oplossingen kunnen bijdragen aan een gepersonaliseerde klantenervaring.” 

“Daarnaast spelen onze scherm- en displayoplossingen een belangrijke rol in het verbeteren van de productiviteit en efficiëntie van hotelpersoneel”, bevestigt Evert. “Zo geven interactieve displays in hotellobbies gasten de mogelijkheid om snel en gemakkelijk informatie op te zoeken en selfservice opties te gebruiken, waardoor de wachttijd bij de receptie wordt verminderd. Met slechts een paar schermklikken kunnen gasten bijvoorbeeld in- en uitchecken, restaurantreservaties maken of de vertrektijden van een shuttledienst bekijken. Het resultaat? Hotelmedewerkers krijgen extra tijd vrij om andere taken uit te voeren die hotelgasten echt meerwaarde bieden.” 

Met een Samsung FLIP creëer je maximale interactiviteit tijdens een opleiding of vergadering.

Gestroomlijnde communicatie

Eenvoudigere communicatie is dus een van de voordelen van professionele schermen en displays. “Je kan gasten belangrijke info, zoals evenementen, faciliteiten, menu’s en aanbiedingen, in realtime laten bekijken”, legt Evert uit. “Hierdoor heb je minder nood aan papieren communicatiedragers, wat meteen ook een pak milieuvriendelijker en duurzamer is. Je kan de scherminformatie bovendien snel updaten, waardoor je jouw gasten en bezoekers dus altijd correcte informatie bezorgt.” 

Andere voordelen zijn het versterken van de hotelmerkidentiteit en het stroomlijnen van operationele processen. “Door aantrekkelijke visuele inhoud, zoals sfeervolle beelden van de accommodatie en nabijgelegen attracties, te tonen overtuig je als hoteluitbater potentiële gasten en wek je hun interesse. Je kan digitale displays ook gebruiken voor gepersonaliseerde berichten en aanbiedingen aan gasten op basis van hun voorkeuren en eerdere interacties. Op het vlak van efficiëntere operationele processen geven geavanceerde displaysystemen hotelmedewerkers makkelijk toegang tot interne communicatie, planningen en andere belangrijke gegevens. Dit bevordert de interne samenwerking, verhoogt de efficiëntie en draagt bij aan een aangenamere werkomgeving, waardoor medewerkers langer aan boord blijven.” ■

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details